Wednesday 22 January 2020

5 Sebab IOS 11 Menjadi Pilihan Utama

1. Battery Life

Image result for iphone battery

Paling terkesan bagi korang yang guna peranti lama-lama macam iPhone 5s & 6. Berdasarkan field testing yang Team Durian buat dekat peranti iPhone 5s, kesannya sangat awesome. Peningkatan jangka hidup battery yang sangat banyak. Cukup banyak yang membuatkan tester membatalkan niat untuk downgrade balik ke iOS 10!


2. Control Center


iOS11 Control Center

Lupakan step untuk tukar setting dalam Setting app. Sekarang, hampir semua setting boleh diubah pada Control Center. Korang hanya perlu swipe dari bawah untuk mengakses pautan pintas ini. Mudah!


3. Pengurusan Storan


iOS11 Storage

Bagi pengguna iPhone 16gb, anda tidak perlu risau lagi. Kini terbina didalam iOS11 sistem pengurusan storan yang lebih berkesan dan kadar efisyensi hampir 40%! Tinggi! Tiada lagi delete apps lan untuk ambil selfie!


4. Rekabentuk Antaramuka


Image result for interface iphone

Dengan iOS 11, Apple memperkenalkan antaramuka baru bagi sistem pengoperasian mobil ini. Hampir keseluruhan stock apps mempunyai antaramuka yang baru sekarang. Camera, Settings, App Store, Music, Health, temasuk Calculator! Lebih, kemas, bersih, cantik dan mudah!


5. Markup


Image result for markup iphone

Markup dalam iOS 11 lebih murah dari sebelum ini terutamanya jika membuat markup pada screenshot. Anda juga boleh membuat rakaman skrin supaya anda dapat kongsikan dengan kawan-kawan anda. Mudah!

No comments:

Post a Comment